Restaurant Alanında Franchise Yatırımları

Farklı sektörlerde Franchise veren firmalar arasında seçim yapmakta zorlananlar için en garantili seçeneklerin başında gıda sektöründe faaliyet gösteren markalar geliyor. Hedef kitlelerinin dışarıda yemek yeme motivasyonlarının çeşitliliğinin çok olması ve yemek yemenin sosyalleşme aracı haline gelmesiyle birlikte restaurant alanında Franchise veren firmalar giderek artıyor. Doğru lokasyon seçimi yapıldığı ve bilindik bir markanın imtiyaz hakları kiralandıktan sonra girişimciler oyuna bir sıfır önde başlıyor. Aşina olunan ve çok beğenilen lezzetleri sunarak hedef kitlelerinin tercihi haline gelip kısa sürede yatırımlarının karşılığını alıyorlar.

Restaurant alanında franchise almadan önce değerlendirilmesi gereken birçok unsur bulunur. Franchise veren firmalar tarafından hangi desteklerin sunulduğundan Franchise bedeline; faaliyet gösterilecek lokasyonun belirlenmesinden ödenecek kiranın değerlendirilmesine kadar farklı nitelikteki konular üzerinde detaylı araştırmaların yapılması gerekir.

Franchisee olmanın girişimcilere sunduğu birçok avantaj vardır ve bu avantajlar restaurant franchise’lığı alınınca bir kat daha artar. Yatırımlarını somut temeller üzerine inşa etmek ve garantici davranmak isteyen girişimciler piyasa koşullarını değerlendirip hedef kitlelerinin ihtiyaçlarını belirledikten sonra harekete geçerek hem prestijli hem de yüksek gelir sağlayabilecekleri bir fırsat elde edebilirler.

Franchise veren firmalar tarafından hazırlanan sözleşmelerin dikkatli bir şekilde değerlendirilmesi karar verme sürecinde şüphesiz en önemli aşamalar arasında yer alır. Hem Franchisee’lerin hem de Franchisor’ların haklarının net bir şekilde yazıldığı bu sözleşmeler olası anlaşmazlıkların nasıl çözüleceğine, karşılıklı yükümlülüklerin yerine getirilmemesi halinde iş birliğinin nasıl devam edeceğine ve tarafların birbirlerine karşı hangi sorumlulukları üsteneceklerine dair yol haritası niteliği taşır.

Restaurant Sektöründe Franchise Veren Firmalar

Restaurant sektöründe Franchise veren firmalar bu iş modelinin kârlılığını yaşarlar. Marka isimleri bilinir hale geldikçe ve müşterilerinin sadakatini kazandıkça yeni lokasyonlarda hizmet vermek onların kazançlarını çoğaltmakla kalmaz ulusal çapta tanınan bir marka olma yolunda hızla ilerlemelerini de sağlar. Franchise veren firmalar Franchisee seçimlerine titizlikle yaklaşırlar ve hizmet kalitelerini en üst düzeyde tutmak adına seçimlerini yaparken birçok unsuru hesaba katarlar.

Franshisor’lar Franchisee hatalarından kaynaklı herhangi bir prestij kaybı yaşamamak için kurguladıkları eleme sürecinin faydasını müşteri memnuniyeti aşamasında da net bir şekilde görürler. Titizlikle belirlenen Franchisee seçim süreci, her geçen gün ağlarını genişletmek ve Franchise zincirlerini büyütüp yeni yatırımlar yapabilmek için gerekli sermaye toplama imkanını da kendilerine sunar. Bir taşla birden çok kuş vurmak için Franchise sisteminin sorunsuz bir şekilde kurgulanması gerekliliği Franchise veren firmalar tarafından aşılması gereken en önemli engeller arasında yer alır. Yeni Franchise vermeye başlayan firmalar başlangıç döneminde küçük hatalar yapabilir, bu hatalara zamanında müdahale edilemezse zincir oluşmadan dağılabilir. Hatalardan ders alındığında ise Franchise zinciri sağlam temeller üzerinde inşa edilebilir.

Franchise veren firmalar zincirlerini ne kadar yaygınlaştırırlarsa yeni Franchisee bulma konusunda o kadar rahat ederler. Franchise bedellerini yükseltebilirler ve Franchisee’lerinin karşılamasını istedikleri kriterleri çoğaltabilirler. Marka bilinirliklerinin artmasına bağlı olarak anlaşma masasına güçlü oturabilir ve zaman içinde Franchisee’ler tarafından seçilen değil Franchisee’leri seçen konuma yükselebilirler.

Günümüzde restaurant alanında Franchise veren firmalar farklı konseptler sunmakta ve farklı bedellerle imtiyazlarını kiralamaktadır. Markanın bilinirliğine ve şubelerinin yaygınlığına göre Franchise bedeli olarak milyon dolarlara varan bedeller talep edebildiği bilinmektedir. Bu nedenle Franchising iş modelinin sunduğu avantajları hiçbir girişimci gözden kaçırmamalı ve sıfırdan kurulsa bile ileriki dönemde Franchise veren firmalar arasına girilebileceği ihtimali görmezden gelinmemelidir. Doğru ürünlerle, iyi bir hizmetle ve yüksek müşteri memnuniyeti kazanmaya yönelik belirlenen hizmet standartları ile her markanın kendi franchising iş modelini oluşturup başarılı olabileceği gerçeği göz ardı edilmemelidir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s