E-Devlet Sistemine Giriş

EDevlet giriş ile günümüzde birçok kamu kurumu işlemleri vatandaşlar tarafından kolaylıkla yapılabilmektedir. E-Devlet sistemi hayata geçirildikten sonra e-hizmetler kademeli olarak arttırılmış; kamu kurumlarında çalışanların iş yükü azaltılırken vatandaşların doğru bilgiye erişimleri kolaylaştırılmıştır.

E-Devlet sistemine giriş yapılması için beş ayrı yöntem bulunmaktadır. Bu yöntemler; E-Devlet şifresi, mobil imza, e-İmza, T.C. kimlik kartı ve son olarak internet bankacılığıdır. EDevlet giriş yöntemleri içerisinde en yaygın kullanılan ve en pratik metot olarak kabul edilen e-Devlet şifresi ile giriştir.

E-Devlet Şifresi Nasıl Alınır?

E-Devlet şifresi PTT şubelerinden alınmaktadır ancak bütün PTT şubeleri bu şifreyi verme yetkisine sahip değildir. Bu nedenle E-Devlet sistemine giriş yapmadan hangi PTT şubelerinden e-devlet şifresi alınabileceği online olarak sorgulanmalıdır. Sorgulama işlemi https://www.turkiye.gov.tr/en-yakin-ptt linkinden yapılabilir.

İl ve ilçe seçildikten sonra sorgula butonuna basıldığında seçilen bölgedeki PTT şubelerinin irtibat numaraları çıkar. Kişi bu numaralardan PTT şubelerine ulaşarak E-Devlet şifresi verilip verilmediğini öğrenmelidir. E-Devlet şifresi veriliyorsa PTT şubelerine gidilerek şifre temin edilebilir.

E-Devlet şifresi alındıktan sonraki ilk sistem girişinde kişi şifresini değiştirebilir; mail adresi veya cep telefonu doğrulaması yapabilir. Bu işlemlerin en önemli katkısı e-devlet şifresinin kaybedilmesi ya da unutulması durumunda şifre yenilemeyi online olarak gerçekleştirebilmesidir. Aksi takdirde PTT şubelerine gidip yeni bir şifre alınması gerekir.

E-Devlet Üzerinden Yapılabilecek İşlemler

E-Devlet platformuna kullanıcı adı ve şifre girildikten sonra kimlik doğrulanarak giriş yapılabilir.

E-Devlet;

  • “E-Hizmetler” bölümünde sorgulama, başvuru ve ödeme hizmetleri yer alır.
  • Kurumlar bölümünde resmi kurumların hizmetleri ve iletişim bilgileri bulunur.
  • “Belediyeler” bölümünde belediyeler tarafından sunulan hizmetler ve belediyelerin iletişim bilgileri yer alır.
  • “Firmalar” bölümünde vatandaşların abonelikleri ve faturaları ile ilgili bilgileri yer alır.
  • “Hızlı Çözüm” bölümünde ise E-Devlet ile ilgili sorunlar, şikayetler ya da öneriler için form doldurulabilir.

E-Devlet platformu sunulan hizmetlerle vatandaşların ve kamu çalışanlarının zaman kayıplarını minimum seviyeye indirmiştir. Artık kuyruklarda bekleme dönemi sona ermiş, teknolojinin sağladığı imkanlar vatandaşların kullanımına sunulmuştur.

Siz de E-Devlet sistemine giriş, E-Devlet üzerinden yapılabilecek işlemler ve daha fazlası hakkında bilgi almak isterseniz https://edevlethaber.com/e-devlet/ sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s